ტრენინგის მე-4 დღის რეფლექსია
ჩვენ ვისწავლეთ პროექტის გეგმებზე მუშაობა, ასევე გავეცანით მის 3 ძირითად კითხვას:ზოგადს, თემატურს და შინაარსობრივს.ვისწავლეთ როგორ გავმიჯნოთ ეს კითხვები და პასუხები სწორად ერთმანეთისგან.
ზოგადი კითხვა - რა არის იგავი ? და რა შინაარსობრივი დატვირთვა აქვს მას?...
თემატური კითხვა-რა მოქმედება ხდება კრილოვის იგავში:კიბორჩხალა, გედი და ქარიყლაპია?და რომელ ქართულ იგავთან შეიძლება მისი განზოგადება? დ
შინაარსობრივი კითხვა - რას ვიგებთ,რას ვსწავლობთ ამ მშვენიერი იგავიდან? და რაც მთავარია, რას გამოვიყენებთ პრაქტიკულ ცხოვრებაში.
ზოგადი კითხვა - რა არის იგავი ? და რა შინაარსობრივი დატვირთვა აქვს მას?...
თემატური კითხვა-რა მოქმედება ხდება კრილოვის იგავში:კიბორჩხალა, გედი და ქარიყლაპია?და რომელ ქართულ იგავთან შეიძლება მისი განზოგადება? დ
შინაარსობრივი კითხვა - რას ვიგებთ,რას ვსწავლობთ ამ მშვენიერი იგავიდან? და რაც მთავარია, რას გამოვიყენებთ პრაქტიკულ ცხოვრებაში.
ქალბატონო ლია, ჩემი რჩევა იქნება ზოგადი კითხვა შეცვალოთ, ფართო მნიშვნელობის ღია კითხვებია, რომლებიც: 1. ეხება მასშტაბურ იდეებს და ცნებებს; 2. მიმზიდველი და მნიშვნელოვანი აზრის მატარებელია; 3. აღძრავს ცნობისმოყვარეობას; 4. გვთავაზობს გამოწვევას; 5. მოითხოვს მაღალი დონის სააზროვნო უნარების გამოყენებას;
ReplyDelete6. მოითხოვს პასუხებს, რომლებსაც წიგნებში (სახელმძღვანელოებში) ვერ მოძებნით;
7. ხშირ შემთხვევაში, სცდება ერთ საგანს და ეხმარება მოსწავლეებს სხვადსხვა საგანს შორის კავშირების დანახვაში.
შეკითხვები კონკრეტულად ჩამოაყალობო უნდა, მე მგონი...
ReplyDeleteშეკითხები, ჩემი აზრით,მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის,რადგან მათი გათვალისწინებით მოსწავლეები გაგებიდან საანალიზო საფეხურსგაუცნობიერებლად უკავშირებენ/
ReplyDelete